zondag 9 november 2014

6-11-2014 Shandong Art Museum, China.



Op 6-11-2014 om 10.00 uur Chinese tijd, vond de opening plaats van de China & Nederland foto expositie in het Shandong Art Museum, China. Waar ik in 2013 voor werd uitgenodigd. 

Deze foto, die ik maakte in Antwerpen 2009, is opgenomen in de vaste collectie van het museum. De foto is in de toekomst in meerdere musea in China te zien, bij onderlinge uitwisselingen. De foto is uitgekozen door professor Wang, o.a. curator van het museum, en van deze foto-expositie in Shandong. Tevens algemeen directeur van de kunstacademies in de provincie Shandong.

Tijdens de opening ceremonie werd de foto aan het aanwezige publiek getoond. Uit handen van de directeur van het museum kreeg ik een Honorary credential uitgereikt.

Het is een prachtige foto-expositie verdeeld over 3 grote prachtig uitgelichte grote zalen. Dit in een enorm groot modern museum, dat vorig jaar werd geopend. Ware architectonische kunst, een lust voor het oog.

Tijdens de expositie heb ik ook mijn nieuwe boek ' Behind the Great Wall' gepresenteerd, hier over later meer.

Met 300 km per uur per trein van Jinan naar Beijing, daar een overnachting en gisteren 9 november om 12.00 local time in 9.30 uur van Beijing naar Amsterdam gevlogen.

Het klokje 7 uur terug gezet. We zijn 9 dagen goed in de watten gelegd door de Chinese organisatie die ons uitnodigde.

Een mooi programma met veel kunst en cultuur, natuurlijk met de nadruk op de provincie Shandong.

Maar bovenal uiterste gastvrijheid, vriendelijkheid en ontstane vriendschappen.

Willem en Lieve.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten